Cotlet de porc cu salata de legume ușor murate

Trebuie să recunoaștem că în ultimul timp murăturile s-au relansat și revin ușor, ușor în centrul atenției. Noi nu prea am simțit această ușoara decădere a muraturilor, având în vedere ca sunt nelipsite din cămara oricărei mame/bunicii/mătuși/tanti Lenuța/vecina de la doi. Dar în loc să ne suflecăm la mâneci și să ocupăm bucătaria timp de trei zile pentru operațiunea "murături", vă dau o idee și mai bună. O salată de murături gata în 30 de minute.
Murături este un pic cam impropiu spus, sau cel puțin nu sunt ca cele cu care suntem îndopați  obișunuiți de mici. O salată ușor acidă, dulce și pișcătoare care merge de minune cu cotletul de porc. Pe el l-am făcut la fel de simplu, numai că am folosit un amestec de condimente indonezian "goreng"( prăjit) ce conține următoarele: paprika, chilli, usturoi, ceapa, coriandru, cayenne, piper alb, tumeric,chimen, ghimbir, galangal, lemongrass. Este recomandat pentru stirfry-uri dar eu am frecat ambele cotlete cu el. Știu că nu este un ingredient comun, dar puteți face o marinada din majoritatea ingredientelor de mai sus. Puteți sa omiteți lemongrass-ul pentru că, drept să vă spun, eu nu prea l-am simțit.
Ah..oțetul este foarte important. Dacă folosiți de mere diluatil în mai puțină apă. Gustați amestecul ar trebui să fie ușor întepător.


Pentru 2 persoane aveți nevoie:


  1. Cotletele de porc se lasă la temperatura camerei în apă cu sare pentru cel puțin 30 de minute.În 250ml de apă se pune o linguriță mare de sare - asta va frăgezi carnea. Se pot adăuga și condimente. 
  2. Legumele se feliază subțire: ridichea și castravetele rondele iar restul peștișori. 
  3. Se amestecă 200 ml de apă cu zahărul, oțetul, chili și un praf de sare. Se amestecă la foc mic până zahărul se dizolvă. Nu trebuie sa fiarbă - ușor calduță.
  4. Se toarnă peste legume(să le acopere) și se lasă 20 de minute. 
  5. Cotletele de porc se usucă și se freacă cu amestecul de condimente. Se prăjesc în uleiul încins. În funcție de grosime se lasă cam 3 -4 minute pe fiecare parte. 
  6. Salata se scurge, se amestecă cu salată (eu am folosit valeriană) și se presoară cu alune caju și două linguri din lichidul rămas. Poftă bună!














Labels: , , , , , , ,